tisdag 20 maj 2014

Logistikingenjör/ Koordinator

Logistikingenjör/ Koordinator
Verisure - Malmö
Verisure är ett nytt varumärke inom Securitas Direct Group, en ledande leverantör av övervakade larmtjänster med över 1,6 miljoner kunder och 6 500 medarbetare i 13 länder i Europa och Sydamerika.

Med Verisure utvecklar vi en teknisk plattform som ger dig den första byggstenen för olika former av hemlarm, framtida innovationer och smarta applikationer i hemmet. Produkter med kvalitet in i minsta detalj, uppkopplade via en gateway mot automatiska molntjänster och state-of-the-art larmövervaknings- och utryckningsåtgärder.

Verisure Logistics är supply chain ansvarig i norra Europa inom Securitas Direct till både B2B och B2C.

Ditt arbetsområde

Logestikingenjör/koordinator rollen kommer att vara en medlem i supply chain team med fokus på distribution. Tillsammans med vår 3PL och Product Care avdelning skall du säkerställa leveranser av produkterna. I arbete ingår att optimera nuvarande flöden både processmässigt och från kostnadsperspektiv. I det dagliga arbetet ingår ärendehantering från first line support i respektive land rörande distributionen. Fortlöpande kommer du mäta och följa upp service nivå och kostnader mot kunder. Du skall föreslå förbättringar och driva igenom dessa förändringar.

Du kommer även vara en del av teamet vid uppsättning av nya affärskanaler och när nya geografiska marknader skall servas med produkter.

Vår logistikavdelning består av 14 personer och du kommer att rapportera till vår Operational Manager Supply and Logistics. Du kommer att utgå från vårt kontor i centrala Malmö men kommer även till stor del att arbeta utifrån vårt distributionslager i Helsingborg. Kortare och längre resor ingår i tjänsten i samband med besök i våra egna verksamheter och hos våra leverantörer.

Dina erfarenheter och färdigheter

Du har minst 3års erfarenhet inom internationell spedition och en högskole- eller civilingenjörsutbildning inom supply chain, logistik, inköp eller liknande. Du är service inriktad då du utgör en viktig kommunikationslänk mellan våra interna kunder och 3PL partner.

Du kommer arbeta nära våra inköpare och Product Care avdelning varför inköps erfarenhet, tullhantering och kunskap i Navision är meriterande.

Din person

Du är service inriktad och analytisk, kan tillämpa din tekniska kunskap i praktiken. Har en förmåga att kritiskt granska information och för att se möjliga förbättringsområden, konkritisera dessa och driva implementation. Då arbetet innebär många kontaktytor såväl internt som externt samt skriftlig rapportering är det viktigt att du är kommunikativ i såväl tal som skrift och har lätt för att samarbeta. Du är självgående och är van vid att löpande planera ditt dagliga arbete och organisera framtida aktviteter.

Eftersom fokus ligger på att ge våra kunder försklassig service bidrar du med din kompetens för att möta höga kundförväntningar och du har ett metodiskt och noggrannt arbetsätt som säkerställer hög kvalitet.

För mer information

Till sidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar